Restaurant Parapluie
FERMÉOuvre mercredi à 17:30
| lundi | |
|---|---|
| mardi | |
| mercredi | |
| jeudi | |
| vendredi | |
| samedi | |
| dimanche |
| lundi | |
|---|---|
| mardi | |
| mercredi | |
| jeudi | |
| vendredi | |
| samedi | |
| dimanche |
Avis pour Restaurant Parapluie
Les avis mentionnent souvent
chef(44) cocktail(36) vin(33) bar(26) tartare(23) wine(21) dessert(18) beef(17) qualite(17) truite(16) dishes(16) sauce(15)The food was simply incredible, got the tasting menu & every dish was so well executed. Highly recommend trying this place
Loved the experience. Great that the menu is so short but so potent. Loved all the sauces but especially the one with the asparagus.
Let no one defraud oneself under veil of dishonesty: reaching from the middle to underwhelm. I highlight that this was one day, the mileage of others surely varies as demonstrated by the commentary: the day's tasting menu confusedly ran a rogue gambit of fish following fish with a slight interlude from half a boiled egg; the late meal amuse bouche teased a transition to the more savory only for a cushioned let down in...more fish. The wine recommendations & the service itself absolutely excelled beyond the kitchen, & for these two alone I can begin to understand why certain guides' highlights may not have been mistook in vain. The plating carries notes of indviduality, tastes leaning a tad garish on the side of ambitious, yet shattered by poor pacing. If this an oasis, a return surely warranted, but a mirage in such a neighborhood overflowing of milk & honey is but a parasol (though perhaps I did not pick up on the name as implying I would need an umbrella for all the seafood I would be eating).
J'aurais vraiment aimé être un touriste de la Belgique pour avoir un bon service. Mais nous étions la table a côté, montréalais & avons eu 0 attention de notre serveur, des cuisiniers & pas de shooter.
Mais la nourriture était incroyable.
I've been fortunate enough to get to eat at some of the best restaurants around the world, & Parapluie is one of the best meals I've ever had. Everything was portioned just right, with every dish having well-balanced flavours, nothing too overpowering or muted.
My favourite dish was the beef tartare, which was easily the best & most memorable beef tartare I've ever had. I was told they aged the beef for 2 weeks. so it was very smooth. Served with Jerusalem artichokes, crisped onions, & shavings of Comté, which brought a nice contrasting textures -- just the right amount to perfectly balance the raw beef. & yet it didn't feel too heavy nor light like I've had at most places. It was smooth, fresh tasting, & I could actually taste the beef (I find most beef tartares to be quite bland).
The cocktails were delicious & very well made. I ordered both off the menu & allowed the bartender to create something of his choice based on a flavour profile I asked for -- a true mixologist.
Service was friendly & attentive, & I was never made to feel less than for not being able to speak French. While the space has a very upscale feel, everything felt casual & approachable, which I always prefer.
The tasting menu will leave you just the right amount of feeling full, & the ingredients are quality through & though. I hope to visit again the next time I'm in MTL!
Nous avons adoré, cuisine exceptionnelle & service impeccable & chaleureux.
Suite à la proposition du serveur, nous avons opté pour le menu dégustation. Les deux heures accordées au réservation du premier service se sont révélées insuffisantes pour l'apprécier pleinement. Celui-ci a d'ailleurs commencé par une erreur dans le service de l'apéritif. Le temps de refaire le mocktail, nos premières assiettes étaient déjà arrivées.
Par la suite, le rythme est resté très soutenu, sans réelle pause. Ayant opté pour des vins au verre, nous nous attendions à ce qu'ils soient servis avant les plats, comme c'est habituellement le cas dans ce type d'établissement. Or, après avoir terminé les apéritifs sur les deux premiers services, nous avons presque fini le plat du troisième service avant que le vin ne soit servi. Pour terminer, le dessert a été servi avant que nous terminions nos derniers verre. Au total, les cinq services ont été complétés en environ 1 h 45, & nous avons ensuite attendu une quinzaine de minutes pour régler l'addition. Cela s'est déroulé un mercredi soir, pendant un match de séries du Canadien, alors que le restaurant n'était pas plein. En ce qui concerne les plats, aucun ne s'est véritablement démarqué, pas même les signatures que sont l'oeuf mayo & la truite confite, qui n'ont pas laissé d'impression marquante.
Une première expérience au Parapluie & nous sommes conquis. Service exceptionnel, ambiance parfaite, concept repas à partager que nous adorons & nous avons adoré notre repas. Nous allons clairement y retourner. Bravo à toute l'équipe!
Amazing food & service from Mathieu & Felix! We will definitely return soon.
Bonne cuisine mais déçue de mon expérience en tant que femme enceinte. Le menu offrait très peu d'options adaptées ou modifiables. Lorsque j'ai mentionné mes préoccupations concernant les plats à base d'oeufs crus, on m'a répondu que les femmes enceintes font habituellement des exceptions dans leur établissement. J'ai trouvé ce commentaire inapproprié, puisqu'il minimise un risque alimentaire réel. Même si ces risques sont rares, leurs conséquences peuvent être sérieuses. À mon avis, les opinions personnelles du personnel sur ce type de recommandation ne devraient pas être présentées aux clients comme un argument rassurant.