ERROR: This website needs Javascript. Javascript seems to be disabled in your browser. Please, enable it from your browser settings or try to refresh this page.

We were unable to locate your current position. Make sure location services is enabled for this website.

Subscribe to our newsletter

Other SuggestionsSponsored

About us

Restaurant AZUMA is located at the corner of Maguire on the strip of St-Laurent blvd between Laurier and St-Viateur in the hip Plateau Mont-Royal neighbourhood. AZUMA offers diners Traditional Japanese cuisine and an extensive ...
Read More

Our reviews (11)

Page 1 of 1 - 11 Results
Food

Cet endroit est un des secrets "pas chers mais bons" les mieux gardés du plateau/mile end.

Nous sommes devenus des habitués et la qualité est toujours à hauteur. On sent que c'est préparé avec un souci du détail. Les soupes udon sont mes favorites, mais il ne faut pas manquer la salade Azuma, très santé, fraîche, variée, à la vinaigrette sésame exquise. Les dumplings au poulet sont à essayer aussi, quand il y en a.

Ça ferme vers 22h les soirs de fin de semaine et nous sommes du genre tardif, mais ils ne sont jamais fâchés de nous voir arriver même vers 21h45, contrairement à d'autres restaurant qui nous font l'air de boeuf quand on arrive trop près de la fermeture. Pas chez Azuma.

2 Reviews
Food

Ça fait une bonne dizaine de fois qu'on va à ce resto et on est jamais déçu. Honnête et délicat service. Bouffe délicieuse pas trop chère.

Food

Je mange chez Azuma depuis au moins 20 ans, quand le restaurant était sur St-André. Je prends toujours une salade Azuma (pour commencer), mon fils le Nabeyaki, et mon mari le sushi spécial (ça n'existe plus, mais la gentille fille du proprio, Mai, ne voulant pas lui faire mal, lui en fait un quand même!). C'est le seul restaurant au Canada où je peux manger du Chawan Mushi, un flan délicat et soyeux rempli de fruits de mer, preparé parfaitement. Le menu offre toujours quelque chose de fin, créatif, et nouveau. Nous habitons Calgary maintenant, et nous retournons à Azuma à chacune de nos visites à Mtl. Aussi, j'apprécie qu'ils sont super accommodants avec mon autre fils autiste avec problèmes sensoriels--nous avons toujours réussi à le trouver qqch à manger. Merci à Mai et la maman à Mai, à la prochaine!

3 Reviews
Food

This is one of the few decent Japanese restaurants in the city in my humble opinion. The cook used to work at Izakaya and is Japanese. The dishes are good and the sushi is fresh. There is a nice feel to the place. It is also located in a perfect area for a nice evening out. Fairmont bagels is just a few steps away so you can pick up some classic bagels as you head home. Unfortunately, our fair city is not the best place for Japanese food however we are lucky to have Azuma and it should be supported.

49 Reviews
Food

I have eaten more times than any other sushi resto..and I do eat at many. Previously owned by what i woul dconsider a quirky chef who has now moved beyond my travel range in Laprairie.

Like anything new there is an adjustment time for restos and I have come to like this place for a combination of things. The service is as you like it fast or slow. The staff is friendly although not much in the suggestion departent.

The sushi is fresh and well made with the right proportion of rice to fish. They have some interesting items on the board.

I am not much of a tempura fan yet I will order it here on occasion.

Thisis the place I go to where I can feel at home and enjoy by my standards what a typical neighborhood sushi restauarnt would be liek in Japan (to some extent)

I am a little surprised it is not as busy some nights as it is a not only better tasting than most it is also a better deal.

3 Reviews
Food

Un de mes restaurant japonais favori... une vraie cuisne japonaise traditionnelle, servie par des chefs japonais....les poissons sont frais...le decor est zen, juste comme au japon =) une de mes entree favorie, une salade au thon, je ne me rappelle pas du nom.
Un resto a ne pas manquer!

55 Reviews
Food

Mon restaurant préféré jusqu'à présent. La nourriture est délicieuses. Les plats sont bel et biens de plats japonais traditionnels. L'ambiance est très zen. Il ne surtout pas juger un livre par sa couverture, puisque l'extérieur laisse à désirer mais l'intérieur est magnifique. On se croirait au Japon. Le service peut être lent parfois, mais pour le prix, ça vaut vraiment la peine. Essayez de manger à l'heure du dîner, ce n'est vraiment pas cher par de la nourriture d'une qualité phénoménale!

J'y suis retourné dernièrement. Cette fois-ci, j'ai été surpris. La nourriture était tout simplement délicieuse. Nous avons pris la salle tatami et franchement, j'adore. De toutes les salles tatamis où j'ai été, je crois que c'est parmi les tops. Bon, ce n'est pas le luxe, mais on se sent tellement zen durant le repas. Malgré le fait que la salle est ouverte, on se sent isolé du monde. Le service a été plus lent, mais la serveuse était tellement polie. Pour le prix, pour la qualité de la nourriture, je vous le recommande!

Food

Restaurant japonais à l'atmosphère résolument zen et apaisante. Décor très agréable avec des petites niches, séparées par des panneaux en feuilles de riz, qui assurent l'intimité pendant votre repas. Table plus grande pour groupe avec tatami. Service discret mais aimable, efficace et rapide. Très bon futomaki et tempura ! Bref, un vrai sushi bar qui n'a rien à voir avec toutes ces chaines qui ne font que surfer sur la tendance nippone ...

Food

Japanese living in Montreal since 1990.
I tried so many Japanese restaurant in Montreal.

Believe me that if you really like Japanese food,
not Japanese food arranged for Canadian or
American people, try "AZUMA.

You may feel real Japanese service.
All of prices are reasonable.

Try to order small different dishes to make one
good dinner.

By the way, you have to know that if you go to
very good Japanese Sushi restaurant in Japan,
they do not have so called "California roll" or
some other rolls, just for your knowledge.

Try "AZUMA".

7 Reviews
Food

We go there for lunch. It is such a quaint little place. Lovely ambiance. Great service. The lunch box is very filling.
It is so good we kept coming back.

39 Reviews
Food

This is my favourite place in Montreal for Japanese food. Do not try to find the Vietnamese-Japanese Fusion rolls that seem so popular elsewhere. This is a place for tradition and I love Azuma for that. On some evenings, you will find more visiting Japanese business-men here than in any other "Japanese" restaurant, which says a lot.

As for service, it's the kind I like. It goes well the ambience. I hate places where you can almost feel the waiter breathing down on your neck. I know that's what many call "attentive service." I just hate it. At Azuma, I almost feel like I'm in my bedroom. Just with a bunch of friendly strangers.